Haber

Bakan Uraloğlu, Bahçe – Nurdağı demiryolu tüneli ışıklandırma törenine katıldı

Bakan Uraloğlu, Bahçe – Nurdağı demiryolu tüneli ışıklandırma törenine katıldı

Bakan Uraloğlu: “Hızlı tren projesiyle yılda 2 milyar TL tasarruf edeceğiz”

GAZİANTEP – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bahçe – Nurdağı Fevzipaşa Varyantı demiryolu tüneli ışıklandırma törenine katıldı.

Bir dizi açılış ve programa katılmak üzere Gaziantep’e gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bahçe-Nurdağı Fevzipaşa Varyantı demiryolu tüneli ışıklandırma törenine katıldı. Bakan Uraloğlu, bu proje ile Adana-Gaziantep arası seyahat süresinin 1 saat 30 dakikaya ineceğini söyledi. Bakan Uraloğlu, Bahçe – Nurdağı Yüksek Hızlı Tren projesi ile Bahçe – Nurdağı Garlarının ortasının 32,5 kilometreden 17 kilometreye düşeceğini bildirdi. 60 kilometre olan işletme hızının 160 kilometreye çıkacağını vurguladı.

Bakan Uraloğlu, “Maalesef 7,7 ve 7,6 büyüklüğünde iki büyük depremle dünyada benzeri görülmemiş bir felaketle karşı karşıya kaldık. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak mevcut demiryolumuzda meydana gelen hasarların giderilmesi için çalışmaları ivedilikle hayata geçirdik. Demiryollarında deprem nedeniyle seyrüsefer hizmetlerinin aksamadan yürütülmesini sağlamak amacıyla ‘Deprem Hasar Giderme’ projemizi 2023 Yatırım Programına dahil ettik. dedi.

“Gaziray bugüne kadar toplam 1 milyon 676 bin 532 yolcuya hizmet verdi”

Gaziray ile ilgili açıklamalarda bulunan Bakan Uraloğlu, “2003 yılından bu yana Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın öncülüğünde demir yollarımıza çok büyük yatırımlar yaptık. Vatandaşlarımızı hızlı trenle buluşturduk. 25.5’lik 16 istasyonu olan Gaziray. kilometre, 5 Kasım 2022 tarihinde yer almaktadır.Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın tarihinde Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın şerefine hizmete açtık.Gaziray halkı Gaziray’ı çok sevdi. Gaziray açıldığı gün 4 ayı ücretsiz olmak üzere toplam 1 milyon 676 bin 532 yolcuya hizmet verdi.”

“Projemiz Türkiye’nin en uzun demiryolu tüneli olma özelliğini taşıyor”

Bahçe – Nurdağı demiryolu projesiyle ilgili açıklamalarda bulunan Bakan Uraloğlu, “Şimdi de projemizin önemli bir etabını oluşturan 17 kilometrelik Bahçe-Nurdağı Yüksek Hızlı Tren Projemizin Işık Görme Töreninde sizlerle birlikteyiz. Önemli yatırımlarımdan biri olan Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep projemiz.Projemiz Türkiye’de.Bahçe-Nurdağı Yüksek Hızlı Tren projemiz ile Bahçe-Nurdağı İstasyonları arası mesafe 32.5 kilometreden 32.5 kilometreye inecek. 17 kilometre. 60 kilometreden işletme hızı 160 kilometreye çıkacak. Yük trenleri seyahat süresi 80 dakikadan 15 dakikaya, Yolcu trenleri “Projemizdeki çift tüp tünelimizin ilkinin açılış sürecini 2020 Şubat ayında tamamladık. 2021 yılı Şubat ayında delme işlemine başladığımız T1 Tüneli’nde bugün ışığı görüyoruz” dedi.

“Adana-Gaziantep arası 1 saat 30 dakikaya düşecek”

Proje ile Adana-Gaziantep arasının 1 saat 30 dakikaya düşeceğini belirten Bakan Uraloğlu, “Türkiye’nin en uzun çift tüp demiryolu tüneli sayesinde Bahçe İstasyonunu Nurdağı İstasyonuna bağlayacağız. Adana-Gaziantep arası süre 1 saat 30 olacak. Güneydoğu’yu Akdeniz’e, Anadolu’yu Ortadoğu’ya bağlayan yolların kavşağında yer alan Gaziantep, üretim, istihdam ve ihracatta ülkemizin nadide merkezlerinin tam ortasında yer alıyor.” Milyonlarca lira harcadık. İlimizin sonunda 377 kilometrelik bir demiryolu ağımız var. Nurdağı-Başpınar ortasındaki 70 km’lik Hızlı Tren Hattı için üretim çalışmalarımız devam ediyor” dedi.

“Bu proje ile zamandan yılda yaklaşık 2 milyar TL tasarruf edeceğiz”

Projelerle yıllık 2 milyar TL tasarruf sağlanacağını belirten Bakan Uraloğlu, “Projelerimiz tamamlandığında yenilenebilir enerjiden elde edilen elektrik işletmesi sayesinde ‘yeşil enerji koridorunun’ değerli bir parçasını oluşturacağız. Hatlarımızı elektriklendirerek aynı anda fosil yakıt tüketimini ve dışa bağımlı elektrik ihtiyacını azaltacağız.Projelerimizle vatandaşlarımıza güvenli ve konforlu ulaşım imkanı sağlarken çevreci ve doğa dostu olmayı da önemsiyoruz. Gaziantep ilimizdeki demiryolu projelerimizle yıllık 280 milyon lira enerji tasarrufu ve 26 bin ton karbon salınımı azaltımı sağlayacağız.Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Projemizde üretim çalışmalarımız devam ediyor. Ankara-Konya YHT hatlarımızın ve Mersin Yenice bağlantı Hızlı Tren projelerimizin devamı olan Konya-Karaman ve Konya-Aksaray-Ulukışla hattımızın devamıdır.Projemiz tamamlandığında Mersin-Gaziantep ortası 361 kilometredir. . Mesafeyi 295 kilometreye indireceğiz. 6 saat 23 dakika olan yolculuk süresi 2 saat 15 dakikaya düşürülecek. Bu proje ile zamandan yılda yaklaşık 2 milyar TL tasarruf edeceğiz” dedi.

“2025’te bu projeyi tamamlamayı hedefliyoruz”

Hızlı tren projelerini 2025 yılına kadar tamamlamayı hedeflediklerini vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Konya’dan Osmaniye ve Gaziantep’e uzanan hızlı tren koridoru Konya, Karaman, Aksaray, Niğde, Mersin illerinin uçlarından geçiyor. , Adana, Osmaniye, Kahramanmaraş ve Gaziantep illeri ile birlikte 10’dan fazla il ve bir çok ilçeye hizmet verecek bu projeyi 2025 yılında tamamlayarak vatandaşımızın hizmetine sunmayı hedefliyoruz. İstanbul’dan gelen tren, Eskişehir-Ankara-Konya-Karaman-Niğde-Mersin ve Adana üzerinden Hızlı Tren konforunu sağlayacak. firma ile inançlı bir yolculuk yaparak Osmaniye’ye ve ardından Gaziantep’e ulaşabilecek. bu koridordaki sanayi bölgeleri ile mersin ve iskenderun limanı ile temaslar sağlanacaktır.Bahçe-Nurdağı Yüksek Hızlı Tren Projemizde emeği geçen Demiryolcu kardeşlerime, yüklenici firma yetkililerine ve çalışanlarına teşekkür ederim. Kim geçti” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu